fbpx
Maisto papildai

L – Karnitinas

l - karnitinas
L-karnitinas mūsų organizme atlieka riebalinių ląstelių pernašos iš audinių į vietas raumenyse, kur riebalai panaudojami energijai gaminti t.y. „sudeginami“.

L – karnitinas yra amino rūgštis, kuri gaminama mūsų organizme iš lizino ir metionino aminorūgščių. L – karnitinas mūsų ląstelėse reikalingas pernešti riebiąsias rūgštis iš citozolio (viduląstelinis skystis naudojamas kaip ląstelei reikalingų medžiagų sandėlis) į mitochondrijas (ląstelių jėgaines) energijai gaminti.

Kitaip sakant L – karnitinas reikalingas tam, kad organizmas galėtų energiją gaminti iš riebalų.

Acetyl L-Karnitino gali padėti

  • padidinti organizmo ištvermingumą, suteikti daugiau energijos treniruočių metu;
  • sumažinti nuovargį;
  • deginti susikaupusius riebalus, mažinti apetitą;
  • gerinti širdies darbą;
  • gerinti energetinę organizmo būsena bei imunitetą;
  • pristabdyti aterosklerozės vystymąsi ir šiek tiek sumažina arterinį spaudimą, esant hipertenzijai;
  • mažinti cholesterolio kiekį;
  • greičiau atsistatyti po fizinių krūvių.

Kiek L-Karinitino reikėtų vartoti?

Teigiama, jog dauguma žmonių pajunta naudą, karnitino vartodami 500–2500 mg per parą. Rekomenduojama L-karnitiną vartoti ryte, tuščiu skrandžiu, kad preparatas būtų geriausiai pasisavintas.
Karnitino reikėtų daugiau, jei organizme dėl tam tikrų priežasčių jo pakankamai nepasigamina. Pavyzdžiui, karnitino trūkumas gali pasireikšti augančiam organizmui, taip pat laikantis tam tikrų dietų, netinkamai maitinantis, daug sportuojant arba intensyviai dirbant. Karnitino poreikis didesnis esat stresui, patiriant ilgalaikę įtampą.
Stokojant karnitino jaučiamas fizinio aktyvumo sumažėjimas, energijos stoka, auga antsvoris, kur kas dažniau puola infekcijos ir pan. Karnitino perteklius iš organizmo pasišalina drauge su šlapimu.

Informacijos šaltinis:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19490608

Komentuoti

Komentuoti

Slaptas naujienlaiškis

UŽSIPRENUMERUOK

NEMOKAMAI!

Ačiū!