fbpx
Sveikata A-Ž

Spirulina nauda: 10 įrodytų teiginių

Spirulina nauda

Spirulina – vienas populiariausių papildų pasaulyje, turtingas įvairių maistinių medžiagų, antioksidantų, kurie labai vertingi tiek kūnui, tiek smegenims. Kuo? Pateikiame 10 privalumų.

Spirulinoje yra labai daug maistinių medžiagų

Spirulina – organizmas, augantis tiek gėlame, tiek sūriame vandenyje. Tai – melsvadumblių rūšis. Spirulina buvo vartojama dar senovės actekų, tačiau didžiausio savo populiarumo sulaukė, kai NASA pasiūlė ją auginti kosmose, kad astronautai taip pat galėtų naudotis jos nauda. (Šaltinis). Standartinė spirulinos paros dozė yra 1–3 gramai.

Šis dumblis savyje turi labai daug maistinių medžiagų. Viename šaukšte (maždaug 7 g) džiovintos spirulinos miltelių yra:

  • baltymų: 4 g;
  • vitamino B1:11 proc. RPN;
  • vitamino B5: 15 proc. RPN;
  • vitamino B3:4 proc. RPN;
  • vario: 21 proc. RPN;
  • geležies: 11 proc. RPN (Šaltinis).

Negana to, joje yra magnio, kalio, mangano, taip pat nedideli kiekiai visų kitų Jums reikalingų maistinių medžiagų.

Puikios antioksidacinės ir priešuždegiminės savybės

Ląstelėms daroma oksidacinė žala gali paskatinti lėtinių uždegimų atsiradimą, net sukelti onkologines ar kitas sunkias ligas (Šaltinis). Spirulina – puikus antioksidantų šaltinis. Pagrindinis spirulinos aktyvusis komponentas yra fikocianinas, suteikiantis spirulinai ir unikalią žalią spalvą. Šis antioksidantas gali efektyviai kovoti su laisvaisiais radikalais, slopinti uždegimus ir turėti labai įspūdingą antioksidacinį bei priešuždegiminį poveikį (Šaltinis, Šaltinis, Šaltinis).

Gali sumažinti „blogojo“ cholesterolio ir trigliceridų lygį

Cholesterolis
Spirulinos vartojimas turi įtaka blogojo cholesterolio kiekiui kraujyje.

Širdies ligos kol kas yra pagrindinė mirties priežastis pasaulyje. Daug rizikos veiksnių yra susiję su padidėjusia širdies ligų rizika. Kaip paaiškėjo, spirulina šiame kontekste gali turėti labai teigiamą poveikį, pavyzdžiui, gali mažinti „blogojo“ cholesterolio lygį, taip pat trigliceridų kiekį ir drauge didinti „gerąjį“ cholesterolį.

Viename tyrime dalyvavo 25 II tipo diabetu sergantys asmenys. Nustatyta, jog 2 g spirulinos per dieną reikšmingai pagerino jų sveikatos rodiklius (Šaltinis). Kitas tyrimas, kuriame dalyvavo didelį cholesterolio kiekį turintys asmenys, atskleidė, jog 1 g spirulinos per dieną trigliceridų kiekį sumažino 16,3 proc., o „blogojo“ cholesterolio – 10,1 proc. (Šaltinis).

Apsaugo „blogąjį“ cholesterolį nuo oksidacijos

Riebiosios struktūros Jūsų organizme yra ypač jautrios oksidacinei žalai. Tai žinoma kaip lipidų peroksidacija – pagrindinė daugelio sunkių ligų priežastis (Šaltinis, Šaltinis). Pavyzdžiui, ir vienas pagrindinių širdies ligų vystymosi veiksnių yra būtent „blogojo“ cholesterolio oksidacija (Šaltinis).

Įdomu tai, jog spirulinoje esantys antioksidantai yra ypač veiksmingi mažinant lipidų peroksidaciją tiek žmonėms, tiek ir gyvūnams (Šaltinis, Šaltinis).

Viename tyrime dalyvavo 37 II tipo diabetu sergantys asmenys. Tyrimo duomenys atskleidė, jog 8 g spirulinos per dieną reikšmingai sumažino oksidacinio pažeidimo žymenis. Negana to, padidino antioksidacinių fermentų kiekį kraujyje (Šaltinis).

Gali turėti priešvėžinių savybių

Kai kurie tyrimai rodo, jog spirulina turi priešvėžinių savybių. Tyrimai su gyvūnais atskleidė, jog ji gali sumažinti vėžio atsiradimą ir jau esančio naviko dydį (Šaltinis, šaltinis).

Ypač gerai ištirtas buvo spirulinos poveikis burnos vėžiui. Vieno tyrimo metu buvo tiriami 87 asmenys, turintys priešvėžinių pažeidimų burnoje. Tarp tų, kurie vienerius metus kasdien vartojo po 1 g spirulinos, buvo 45 proc., kuriems pažeidimai regresavo. Tai daug, palyginti su 7 proc. kitoje grupėje, kurie spirulinos nevartojo (Šaltinis).

Gali mažinti kraujo spaudimą

Kraujo spaudimas
Spirulina gali sumažinti kraujo spaudimą.

Aukštas kraujospūdis yra vienas esminių daugelio sunkių ligų, įskaitant ir širdies ligas, lėtines inkstu ligas ir pan., veiksnys. Įrodyta, jog 4,5 g spirulinos dozė per dieną gali sumažinti kraujo spaudimą. (Šaltinis, šaltinis).

Pagerina alerginio rinito simptomus

Alerginiam rinitui būdingi uždegiminiai procesai. Juos sukelia aplinkoje esantys alergenai, pavyzdžiui, žiedadulkės, gyvūnų plaukai ir pan. Spirulina traktuojama kaip alternatyvus alerginio rinito simptomų mažinimo būdas. Yra įrodymų, jos ji gali būti net labai veiksminga. (Šaltinis).

Viename tyrime dalyvavo 127 alerginiu rinitu sergantys asmenys. 2 g spirulinos per dieną tiriamiesiems labai stipriai sumažino tokius simptomus kaip išskyros iš nosies, čiaudulys, nosies užgulimas, niežėjimas. (Šaltinis).

Gali būti veiksminga kovojant su anemija

Anemijos formų yra labai daug. Dažniausiai pasitaiko sumažėjęs hemoglobino arba eritrocitų kiekis kraujyje. Vieni būdingiausių anemijos simptomų yra nuovargis ir silpnumas.

Viename tyrime dalyvavo 40 vyresnio amžiaus asmenų, sergančių anemija. Tyrimo duomenys atskleidė, jog spirulinos papildai padidino raudonųjų kraujo kūnelių ir hemoglobino kiekį bei teigiamai veikė imunitetą (Šaltinis).

Visgi svarbu žinoti, jog tai tik vienas tyrimas, tad prieš pradedant aklai tikėti rekomendacijomis, tikslinga atlikti daugiau tyrimų šioje srityje.

Gali pagerinti ištvermę ir raumenų jėgą

Mankštos sąlygotas oksidacinis pažeidimas yra pagrindinis raumenų nuovargio veiksnys. Kai kurie augaliniai maisto produktai turi antioksidacinių savybių, kurios gali padėti sportininkams ir fiziškai aktyviems žmonėms šią žalą sumažinti. Kai kurie atlikti tyrimai parodė, jog spirulina šiame kontekste gali būti naudinga, nes gerina ištvermę ir raumenų jėgą.

Dviejų tyrimų metu spirulina padidino ištvermę, žymiai pailgindama ir laiką, per kurį tiriamieji pavargo (Šaltinis, Šaltinis).

Gali padėti kontroliuoti cukraus kiekį kraujyje

Cukraus kiekis kraujyje
Spirulina gali mažinti cukraus kiekį kraujyje.

Tyrimai su gyvūnais spiruliną sieja su kur kas mažesniu cukraus kiekiu kraujyje.

Tikslinga paminėti, jog kai kuriais atvejais spirulina net aplenkė populiariausius vaistus diabetui gydyti, įskaitant ir metforminą (Šaltinis, Šaltinis, Šaltinis).

Taip pat yra įrodymų, jog spirulina gali būti veiksminga ir žmonėms. Du mėnesius vykdytame tyrime dalyvavo 25 II tipo diabetu sergantys asmenys. 2 g spirulinos per dieną leido įspūdingai sumažinti jų cukraus kiekį kraujyje (Šaltinis).

Visgi siekiant pateikti tokias rekomendacijas kaip pagrįstas, būtina atlikti daugiau tyrimų šioje srityje.

Apibendrinant galima teigti, jog spirulina – labai naudinga sveikatai, siekiant išvengti kai kurių ligų, reikšmingai sumažinti jų riziką, sušvelninti tam tikrus simptomus.

Komentuoti

Komentuoti

Slaptas naujienlaiškis

UŽSIPRENUMERUOK

NEMOKAMAI!

Ačiū!